Az országos vívó diákolimpián a hatodikos lányok szépen szerepeltek a III. korcsoportban (2006/07-ben születettek). 

"A" kategóriában (versenyengedéllyel rendelkezők között) Pintér Abigél 6., Szeverényi Sára 18. helyen végzett (mindketten 6. b.). 

"B" kategóriában (versenyengedéllyel nem rendelkezők között) Kovácsi Sára (6. a.) 1. helyen végzett. 

A három lány csapatban is elindult: második helyezést értek el. Nagy gratuláció a lányoknak!

 

 

A Kőbányai Szent László Általános Iskola történelemversenyt hirdetett a budapesti iskolák 6. évfolyamos csapatai között. Összesen 155 csapat indult az első, online formában megrendezett fordulóban. Büszkék vagyunk arra, hogy két kadás csapatunk is bekerült a legjobb 15 közé és így részt vehet a május 23-án megrendezésre kerülő döntőn!
A csapatok tagjai voltak: Kovács Bence, Taskovics Natasa, és Szabó Réka Emese, valamint Dikán Ákos, Handl Gergely és Kovácsi Sára.

Gratulálunk a versenyzőknek és felkészítő tanáraiknak!

Újabb sikerekkel gazdagították iskolánk hírnevét magasugró csapataink.

III. korcsoportos lány csapatunk I. helyezést ért el a kerületi versenyen,
tagjai: Urr Boglárka, 7. b, Kocsis Virág, 7. a, Krautwurst Panna, 6.a, Gergely Lili, 6.b.

IV. korcsoportos fiú csapatunk II. helyezést ért el,
tagjai: Szlovicsák Benedek, 8. b, Oláh Dávid, 8. a, Hegedűs Ádám, 8. a, Pintér Boldizsár, 8.b.

IV. korcsoportos lány csapatunk III. helyezett lett,
tagjai: Kara Zsófia, 8. b, Zwirn Dorottya, 8. b, Dávid Melánia, 7. a, Takács Noémi, 7. a.

Gratulálunk a csapatoknak és felkészítő tanáruknak!

Újabb szép eredményekkel gazdagítottak minket diákjaink a kerületi prózamondó versenyen.

A 8. évfolyamon első helyezett lett Pál Sarolta (8. b), aki a fővárosi versenyen is képviseli majd iskolánkat.

Hetedikesek közt szintén aranyérmes lett Kovács Tekla, 7.a.

Ötödik évfolyamon ezüstérmet szerzett Nagy Szonja, 5.b.

Hatodik évfolyamon pedig bronzérmet hozott Bárdosi Dániel, 6. b.

Gratulálunk a szép eredményekhez, köszönjük a felkészítést!

 

 

A foglalkozásról készült képeket megtekinthetik itt.

A Motiváció Alapítvány iskolai foglalkozásai 

A Motiváció Alapítvány 2003-ban megkeresett 230 budapesti általános iskolát, hogy osztályfőnöki órák keretében olyan gyakorlati órákat tartson a diákoknak, ahol játékos formában próbálhatják ki, hogy milyen kerekesszékben ülve egy akadálypályán végigjutni, ahol zsámolyokat kerülgetve, majd egy billenőrámpán átjutva egy rövid időre megtapasztalhatják, hogy milyen érzés és milyen nehézségekkel jár kerekesszékben ülve élni.
A gyerekek kipróbálják a látássérültek életét imitáló játékokat is, ahol bekötött szemmel a látásuk helyett a többi érzékszervüket használva kell megkülönböztetni és felismerni különböző tárgyakat, például kis dobozkákba tett apró tárgyakat (például: rizs, cukor, aprópénz, gémkapocs, mogyoró, bab) rázással a hangjuk alapján. A játékaink sokfélesége lehetővé teszi, hogy mindenféle korosztály számára hasznos és érdekes órákat tartsunk. Az általános iskola alsó és felső tagozatán kívül középiskolásoknak is szoktunk érzékenyítést tartani, sőt szívesen vesszük, amikor a tanárok is kipróbálják a játékokat és részt vesznek a programunkban.
A tapasztalati órákat követően lehetőség van elméleti órákon is részt venniük a gyerekeknek, ahol interaktív formában beszélgetünk a fogyatékosság típusairól, az egészségmegőrzésről, a sérült emberek speciális igényeiről (például a segítségnyújtás kapcsán, illetve a segédeszközöket illetően).
Célunk, hogy ilyen élményekkel gazdagodva a gyerekek egyre inkább természetesnek vegyék embertársaik másságát és megismerve a különbözőségeket egyre inkább a hasonlóságokra tudjanak koncentrálni. Lehetőségük van felismerni, hogy némi kis odafigyeléssel sokat tehetnek a nehézségekkel élő emberek életének megkönnyítéséért és hogy mekkora szükség van az akadálymentesítésre, hiszen „saját bőrükön” tapasztalják meg a nehézségeket.

Lőrincz Andrea, a Motiváció Alapítvány munkatársa

A Motiváció Alapítvány foglalkozásai a Kőbányai Kada Mihály Általános iskolában

A 2017/2018-as tanévtől kezdve iskolánkba háromszor látogatott el a Motiváció Alapítvány érzékenyítő programja. A két év alatt nagyon sok kisgyerek vett részt a foglalkozásokon.

A találkozások célja és üzenete, hogy az alsó tagozatos kisgyerekek nyitottságára alapozva, megismertesse őket a fogyatékossággal élő emberek jelenlétével az élet minden területén.

Az alapítvány egyik lelkes munkatársával, Lőrincz Andreával, - aki születésekor agyvérzést kapott - régi kapcsolatot ápolunk. Voltam olyan szerencsés, hogy taníthattam a nagylányát. Az anyuka minden iskolán kívüli osztályprogramra elkísért minket. Időnként megállt a csoport, hogy bevárjuk, segítettünk neki, ha olyan terepen haladtunk át, ami számára nehézséget okozott. Nagyon büszke voltam Fanni osztályára, hogy nyitottan, toleránsan, empatikusan és nagy-nagy szeretettel voltak kis osztálytársuk édesanyja iránt! Ők voltak az első osztály, akiknek megszerveztük az érzékenyítő programot. Később Andiék minden későbbi osztályomhoz, és több alsós csoporthoz is ellátogattak, maradandó élményt okozva a gyerekeknek.

Az integráció miatt, a kicsik az iskolában is találkozhatnak sérült emberekkel. Akár osztálytársaik is lehetnek különleges kisgyerekek.

Fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek természetesen fogadják a másságot, és a rászorulóknak tényleges segítséget tudjanak nyújtani.

A találkozások előtt beszélgetéssel készítjük fel az osztályokat a foglalkozásra. Meghallgatjuk a gyerekek eddigi tapasztalataikat, élményeiket.

Az órát tartó felnőttek szeretettel, és hozzáértő módon, gyakorlottan állnak a gyerekekhez. Nyitottan, nagy tapasztalattal, azonnal kapcsolatot alakítanak ki vendéglátóikkal! Kedves, barátságos, mosolygós vendégeink, oldott hangulatban tartják a foglalkozást. Az alsós korosztálynak megfelelő, érdeklődésüket felkeltő, értelmükre ható, belőlük empátiát kiváltó játékokkal nyernek tapasztalatot a kicsik, egy –általuk eddig kevésbé ismert- világról.

A játékok között a legnépszerűbb a kerekes székes közlekedés. Nemcsak a bóják között kell ügyesen közlekedni, hanem, egy hátizsákból, zsámolyba kell tenni egy kugli figurát, vagy labdát. Itt megtapasztalják diákjaink, a kerekes székes közlekedés nehézségeit, az ügyességet, figyelmet igénylő játék közben.

Azt is kipróbálhatják, hogy mekkora erővel, figyelemmel kell tolni társukat a kerekes székben ahhoz, hogy irányban maradjanak, haladjanak, és ne boruljanak fel!

A szájjal festés, a letakart szemmel való gyurmázás, mosolyt csal tanulóink arcára! Kreatív képek, munkadarabok készülnek kéz, illetve, szem használata nélkül.

A fehér bottal való közlekedésben a kicsik, egymás segítségével haladnak. Játékosan elsajátítják, hogy egy valódi szituációban, hogy tudnak segítséget nyújtani egy látássérültnek.

A cipőfűző befűzése, puzzle-kirakása letakart szemmel, szintén egy kedvelt játék. Ügyességet, odafigyelést igényel.

Érdekes feladat, amikor a szaglásuk segítségével azonosítanak illatokat, hallás alapján párosítanak össze hangokat, illetve tapintással határoznak meg, párosítanak össze különböző anyagokat a gyerekek.

A gyerkőcök figyelmesen meghallgatják az utasításokat, és azokat követve próbálják minél ügyesebben elvégezni a feladatokat. Minden alkalomra jellemző, az oldott hangulat, barátságos, vidám légkör.

A viszontlátás reményében köszönünk el egymástól a foglalkozások végén! J

Az alapítványról rengeteg információ olvasható a honlapjukon: http://www.motivacio.hu/

Boross Zsuzsanna, a Kőbányai Kada Mihály Általános Iskola pedagógusa, a program iskolai koordinátora

  1. március 6-án a Kőbányai Pedagógiai Napok keretében kiváló színvonalú bemutató órákon és előadások vehettek részt a kerület pedagógusai iskolánkban.

Négy kollégánk vállalkozott arra, hogy az érdeklődő pályatársaknak egy kis ízelítőt adjon tudásából, munkájából.

A nap első felében nagy érdeklődéssel övezett órákat tartottak testnevelőink.

Dr. Máthéné Jassó Anikó a 7. a osztállyal  Fitness a testnevelés órán” címmel, míg Kerekes Barna  TE mentortanár kollégánk „Változatos sporteszköz használat az általános iskolai motoros képességfejlesztésben” címmel a 7.b osztály bevonásával tartották meg foglalkozásaikat. Jassó Anikó óráján a pörgős zene és a ritmusos koreográfia biztos sikert aratott a látogatók körében. Kerekes Barna a foglalkozásán olyan széles spektrumát mutatta be a testnevelés órán használható eszközöknek, amely több vendég elismerését kivívta.

A bemutató órák után került sor az „Év testnevelője” díj átadására is.

Ugyancsak a délelőtt folyamán került sor a 3. b osztályosok projektzáró bemutató óráira Törökné Kis Gyöngyi és Draskovich Gabriella vezetésével. Ez a csoportunk már rutinos „projektező”. Barangoltak többek között már a csokoládé, a népművészet, a víz, a tök, a madarak, az egészséges életmód témakörében… A mostani projektjük témájául  a méhek világát választották.

A délután újabb programot hozott, újabb vendégekkel. Ezúttal egy projektet bemutató -vetítéssel egybekötött - előadást lehetett meghallgatni. Valentinné Hedvich Beatrix osztotta meg ötleteit, tapasztalatait a Farsang témakörében a 4.b osztállyal februárban megvalósított projektjéről.

Köszönjük kollégáinknak, hogy mindennapi munkájuk mellett sok energiával, odaadással felkészültek a bemutatókra, és továbbadták tudásukat! A sok megtisztelő visszajelzés arról tanúskodott, hogy akik eljöttek a Kadába, mind pozitív élményekkel gazdagodtak!

Köszönjük diákjainknak is a lelkes együttműködést, a példamutató hozzáállásukat!

Hajrá Kada, hajrá kadások!!!

A napokban lezajlott kerületi informatika versenyen is szép sikereket értek el tanulóink:

5-6. osztályosok közt:
Komplex (szövegszerkesztés és grafika) kategória:
1. helyezett - Kovácsi Sára Kata, 6.a, továbbjutott a budapesti fordulóra.
3. helyezett - Beke Mihály, 6.a
 
Grafika kategória:
3. helyezett - Dzvonyár Lili, 6.a
5. helyezett - Pál Orsolya Zselyke, 6.b
 
 

 

7-8. osztályosok közt:
Grafika kategória:
1. helyezett - Csermák Julianna, 8.a, továbbjutott a budapesti fordulóra
4. helyezett - Kovács Tekla, 7.a
 
Szövegszerkesztés kategória:
1. helyezett - Mogyorósi Anna Imola, 8.a, továbbjutott a budapesti fordulóra
3. helyezett - Árvai Bálint, 8.b
 
Prezentáció kategória:
2. helyezett - Pál Sarolta Mária, 8.b, továbbjutott a budapesti fordulóra
3. helyezett - Csikós-Nagy Lili, 8.b